Przejdź do głównej zawartości

V Majówka: dzień 2

Trasa: Toruń - Chełmża - Chełmno - Świecie

Wczesnym rankiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Natknęliśmy się na pomnik przedstawiający Kargula i Pawlaka. Od razu poprawił się nam humor i nawet padła propozycja, aby zmienić trasę wycieczki i jechać do Krużewnik.

Toruń urzekł nas swoimi zadbanymi i ciasnymi uliczkami. Pod Krzywą Wieżą nikomu z nas nie udało się stanąć przy ścianie prosto. Spodobały nam się legendy, które wyjaśniały nazwy baszt, bram i pomników. W Muzeum Okręgowym obejrzeliśmy kolekcję obrazów i militariów, a potem weszliśmy na wieżę, z której mogliśmy podziwiać panoramę. Aby zrobić zdjęcie pod pomnikiem Kopernika, musieliśmy ustawić się w kolejce.

Jak Toruń, to i pierniki! Dla takich łasuchów, jakimi są rowerzyści, to istny raj. W Toruniu urodził się wielki podróżnik Tony Halik. Od 2003 działa Muzeum Podróżników noszące jego imię. W mieście mogliśmy korzystać z licznych ścieżek rowerowych, na których czujemy się bezpieczniej niż na jezdni.

Kolejnym etapem rajdu było drugie najstarsze miasto krzyżackie - Chełmno. Stare kamieniczki i rynek są w trakcie odnowy. Zwiedziliśmy też kościół św. Ducha i pw. Wniebowstąpienia NMP z 1320r., który ma swoją legendę związaną z budową dwóch wież. Chełmno uważane jest za miasto zakochanych, ponieważ w kościele przechowywane są relikwie św. Walentego.

Za murami miasta roztacza się przepiękny widok na Świecie. Urocze, zielone parki wkomponowane między stare mury miasta pozwalają zrelaksować się, znaleźć spokój i odpoczynek. W Świeciu obejrzeliśmy rynek i stare miasto.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!