Przejdź do głównej zawartości

V Majówka: dzień 3

Trasa: Grudziądz - Kwidzyn - Sztum - Malbork - Tczew - Pruszcz Gdański

Dzień trzeci rozpoczęliśmy przejściem przez Bramę Wodną w Grudziądzu. Spacerowaliśmy wzdłuż nadwiślańskich spichlerzy pochodzących z XVIII wieku do ruin zamku, który znajdował się w najwyższym punkcie skarpy. Rozebrany w XIX wieku w związku z budową twierdzy wojskowej.

Na rynku stoi pomnik Niepodległości otoczony starymi kamieniczkami. Miasto bardzo nam się podobało i ociągaliśmy się przed ruszeniem w dalszą drogę. W Kwidzynie od razu ruszyliśmy do katedry, która przytłacza swoim ogromem. Ściany kościoła ozdobione są wizerunkami biskupów i mistrzów zakonnych. W kaplicy zamurowana została na własne życzenie błogosławiona Dorota z Mątowów.

Zwiedziliśmy podziemia, w których umieszczono ekspozycję średniowiecznych narzędzi tortur i maleńką bombardę z wizerunkiem Maryi. Na piętrze obejrzeliśmy wystawę malarstwa oraz zbiory etnograficzne, historyczne i przyrodnicze. W Sztumie w pozostałościach zamku znajduje się muzeum, hotel oraz centrum kultury. Wzdłuż jeziora Zajezierskiego biegnie alejka od zamku aż do kąpieliska. Kościół św. Anny był niestety zamknięty.

W Malborku zwiedziliśmy krzyżacką twierdzę. Jedną z ciekawostek jest informacja, że zamkiem dłużej władali królowie polscy niż bracia zakonni. Przed zamkiem otworzono wystawę maszyn oblężniczych. W Tczewie podziwialiśmy mosty i stare miasto.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!