Przejdź do głównej zawartości

V Majówka: dzień 4

Trasa: Gdańsk – Sopot – Oliwa

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Gdańskiej Poczty, którą cywilna załoga broniła przez 16 godzin w czasie rozpoczęcia wojny. Na ścianie poczty znajduje się tablica z nazwiskami wszystkich, którzy zginęli stawiając opór.

Długim Targiem dotarliśmy do fontanny Neptuna i Dworu Artusa. W jednej z cukierni kupiliśmy smakołyki, którymi później raczyliśmy się na stateczku przy Pobrzeżu.

W kościele św. Katarzyny znajdował się grób i epitafium Jana Heweliusza, a na 76-metrowej dzwonnicy Muzeum Zegarów Wieżowych. Wielki Młyn pracował przez 600 lat, do 1945r. Ze Starego Miasta pojechaliśmy do Stoczni Gdańskiej pod Pomnik Poległych Stoczniowców. Upamiętnia on wydarzenia z grudnia 1970r. i powstał ze składek społeczeństwa. Na terenie stoczni można obejrzeć pamiątki związane z działalnością Solidarności lub odbyć podróż starym autobusem.

W Gdańsku obejrzeliśmy również nowy stadion.

W Oliwie poszliśmy do katedry, najdłuższej świątyni w Polsce. Podziwialiśmy organy, które zbudowane są z 7876 piszczałek. Obok katedry znajduje się park, w którym rosną cisy, lipy oraz Grota Szeptów.

Ścieżką rowerową prowadzącą obok plaży dojechaliśmy do Sopotu. W parku Marii i Lecha Kaczyńskich podziwialiśmy barwne rabaty tulipanów. Sopockie molo jest chyba największą atrakcją miasta.

Nasza majówka była kolejną udaną przygodą na dwóch kółkach, zapraszamy do obejrzenia zdjęć!