Przejdź do głównej zawartości

Rowerem do Oderbergu z Cedyńskim Klubem Rowerowym

W wycieczce pod hasłem "Rowerem do Oderbergu z Cedyńskim Klubem Rowerowym" wzięły udział 32 osoby, w tym rowerzyści z różnych miejscowości: Bad Freienwalde, Cedyni, Chojny, Dębna, Gryfina, Góralic, Mieszkowic, Nowego Tomyśla, Trzcińska-Zdroju oraz Widuchowej.

Naszą podróż rozpoczęliśmy od udziału w uroczystościach błogosławieństwa wody w najdalej na zachód wysuniętym punkcie Polski. Mieliśmy zaszczyt spotkać tam Pana Zbigniewa Bogdanowicza, pomysłodawcę i realizatora pomnika w tym miejscu, oraz Pana Andrzeja Kordylasińskiego, jednego z założycieli oraz pierwszego wiceprezesa Cedyńskiego Klubu Rowerowego.

Trasa wycieczki prowadziła przez Hohenwutzen, śluzę w Hohensaaten, aż do Oderbergu. Tam zrobiliśmy krótki przystanek przy Muzeum Żeglugi Śródlądowej. Następnie zmagaliśmy się z podjazdem pod górki do Liepe.

Później wybraliśmy się na zwiedzanie zespołu podnośni statków w Niederfinow. Pani przewodnik, Jenifer Hanke, przedstawiła nam historię podnośni oraz wiele ciekawostek technicznych. Zwiedzanie bardzo nam się podobało!

Kolejnym punktem naszej wycieczki była przeprawa przez mostek. Wracaliśmy przez Bralitz, gdzie zatrzymaliśmy się przy wyjątkowym kamieniu z wyrytym wizerunkiem ryby. Na koniec naszej wyprawy, pod pomnikiem Matek Polek, wysłuchaliśmy historii związanych z Osinowem Dolnym.

Nie tylko dopisała nam pogoda, ale też obyło się bez awarii! Dziękujemy wszystkim za tak liczne przybycie i wspólną jazdę. Składamy również szczególne podziękowania kierowniczce stacji Apexim AB 2 - Pani Beata Zagórska bezpłatnie udostępniła parking uczestnikom wycieczki, dzięki czemu byliśmy spokojni o nasze auta.

Wycieczka "Rowerem do Oderbergu z Cedyńskim Klubem Rowerowym" była wspaniałą okazją do integracji i zwiedzenia pięknych okolic. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie spędzić ten dzień i już teraz zapraszamy na kolejne wyprawy z Cedyńskim Klubem Rowerowym! Do zobaczenia na trasie! 🚴‍♂️🚴‍♀️