Przejdź do głównej zawartości

Wakacje na Podlasiu: dzień 6 i 7

Trasa: Sokółka - Czarna Białostocka - Czarna Wieś Kościelna - Supraśl - Białystok - Szczecin - Chojna

Nocowaliśmy w Polskim Domu Rodzinnym SERCE. W Sokółce trwały wówczas przygotowania do ugoszczenia pielgrzymów zmierzających na Światowe Dni Młodzieży. Odwiedziliśmy Kościół Św. Antoniego W Sokółce, w którym miał miejsce Cud Eucharystyczny.

W Czarnej Wsi Kościelnej odwiedziliśmy Garncarnię z Tradycją, będącą częścią Szlaku Rękodzieła Ludowego Podlasia. Mieliśmy okazję zapoznać się z procesem wytwarzania glinianych naczyń - od momentu formowania po wypalanie w piecach. Niesamowite!

Następnym przystankiem naszej wycieczki był Supraśl, miasto będące klejnotem w koronie Podlasia. Już na samym początku rozpoznaliśmy komin, z którego skakał ojciec komendanta z serii U Pana Boga za Piecem. Obejrzeliśmy także m.in. Pałac Bucholtzów, Dom Kleina, Kościół św. Trójcy w Supraślu, Domy Tkaczy.

Wreszcie dotarliśmy do celu naszej podróży - Białegostoku! Zwiedziliśmy przepiękny rynek, zobaczyliśmy Pałac Branickich i Białostocki Teatr Lalek. Wieczorem wpakowaliśmy się w pociąg i wyruszyliśmy w dłuuugą podróż powrotną.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!