Przejdź do głównej zawartości

Wakacje na Podlasiu: dzień 3

Trasa: Drohiczyn (województwo podlaskie) - Siemiatycze - Grabarka - Wieś Sycze - Kleszczele - Hajnówka

Poprzedniego dnia dotarliśmy do Drohiczyna tak późno, że mieliśmy wątpliwości, czy uda nam się znaleźć nocleg. Na szczęście trafiliśmy do wspaniałego miejsca - przemiłe małżeństwo miało wolne pokoje do wynajęcia. Rano dostaliśmy na śniadanie wyborną jajecznicę i przepyszne naleśniki 😋 Podziwialiśmy także niezwykle zdolnego pieska, który potrafił grać w piłkę!

Wypoczęci, wyruszyliśmy na objazd Drohiczyna. A było co zwiedzać! Zaczęliśmy od pozostałości schronu będącego częścią umocnień linii Mołotowa. Następna była Góra Zamkowa, skąd rozpościerał się przepiękny widok na rzekę Bug. Stamtąd udaliśmy się na zwiedzanie Katedry Trójcy Przenajświętszej.

Bardzo zależało nam na obejrzeniu wystawy w Muzeum Motocykli (Motocykle-drohiczyn.pl) - i udało się! Kolekcja pojazdów jest bardzo obszerna i ciekawa, każdy fan motoryzacji powinien ją zobaczyć! Zwiedziliśmy również Muzeum Kajakarstwa, ciekawie było obejrzeć eksponaty z początku XX wieku.

W Siemiatyczach byliśmy przejazdem, ale znaleźliśmy chwilę na podziwianie miejskiej architektury. Później pojechaliśmy zobaczyć Górę Grabarkę, miejsce kultu religijnego otoczone pątnymi krzyżami, postawionymi tam przez pielgrzymów podczas epidemii cholery w XVIII wieku.

Pomiędzy Syczami a Kleszczelami mieliśmy fatalną awarię koła u jednego z rowerów. Dzięki uprzejmości jednego z napotkanych kierowców, który zaproponował podwózkę do najbliższego sklepu rowerowego, uporaliśmy się z nią bardzo szybko i mogliśmy ruszyć w dalszą trasę. Do Hajnówki dotarliśmy o zachodzie słońca, bardzo doceniliśmy pomoc lokalnych mieszkańców w znalezieniu noclegu.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!