Przejdź do głównej zawartości

2015.07.26 Rajd do Barlinka

W tak piękny dzień zdecydowaliśmy się na wycieczkę do Barlinka. Naszym przewodnikiem został Wojciech Wielgus, który oprowadził nas po okolicy i pokazał największe atrakcje turystyczne.

Spod leśniczówki Okno ruszyliśmy leśnym szlakiem w miejsce, gdzie niegdyś funkcjonowała słynna gospoda leśna Waldschenke (obecnie zachowały się jedynie fundamenty). Następnie ścieżką rowerową dojechaliśmy prosto do Barlinka. Obejrzeliśmy stadion, podjechaliśmy pod Cebulowy Pałacyk, a w Parku im. Emanuela Laskera zatrzymaliśmy się, by podziwiać widok na jezioro.

Później zwiedziliśmy kościół, a na rynku zjedliśmy wyborne lody. Ścieżką rowerową objechaliśmy kawałek jeziora i park z cmentarzem żydowskim. Dalej przewodnik nas poprowadził do starego młyna-papierni, a potem do źródła Boży Dar w użytku ekologicznym Nadleśnictwa Barlinek.

Dziękujemy naszemu przewodnikowi Wojciechowi za wspaniałą wycieczkę oraz rodzinie Wielgus za gościnę!

Fotorelacja z rajdu: zdjęcia z rajdu do Barlinka