Przejdź do głównej zawartości

Rajd do Berlina

Sezon na wycieczki rowerowe trwa. 19 sierpnia zwiedzaliśmy zakątki Berlina. Podróż rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Muru Berlińskiego, symbolu zimnej wojny.

O historii Kaplicy Pojednania opowiedziała nam pani kapelan, która podarowała nam woreczek napełniony ziarnem zboża i książeczkę z przepisami na wypiek chleba. Kaplica Pojednania została wybudowana z gliny na fundamentach wysadzonego Kościoła Pojednania. Zwiedziliśmy kościół NMP, w którym odnawiane są freski przedstawiające taniec śmierci.

Na Alexanderplatz zostaliśmy zaproszeni do udziału w nagrywaniu reklamy kinowej. Reżyserowi podobały się nasze jednakowe stroje. Spod wieży telewizyjnej udaliśmy się pod Czerwony Ratusz, który jest siedzibą burmistrza. Przy fontannie Neptuna można było się ochłodzić. Najbardziej z wodnego natrysku skorzystał nas prezes.

Pod Bramą Brandenburską zatrzymaliśmy się na dłużej, gdyż odbywały się tam zawody lekkoatletyczne. Spod Reichstagu udaliśmy się pod Zamek Bellevue, który jest rezydencją prezydenta Republiki Federalnej Niemiec.

Jadąc wzdłuż Sprewy oglądaliśmy mosty, starą zabudowę i statki turystyczne. W Charlottenburgu zwiedziliśmy ogrody pałacowe i nawiązaliśmy bliższą znajomość z ptactwem wodnym. W Tiergarten podziwialiśmy ogromne bloki marmurowe i zawiłe alejki spacerowe. Odwiedziliśmy Sony Center, trwał tam festyn, koncert i było bardzo tłoczno.

Na koniec wycieczki udaliśmy się pod pomnik Pomordowanych Żydów Europy, który składa się z 2711 betonowych płyt różnej wysokości.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!