Przejdź do głównej zawartości

Rajd do Bad Freienwalde

W kolejną słoneczną niedzielę wyruszyliśmy rowerami do Bad Freienwalde w Niemczech. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od starego miasta: kościoła św. Mikołaja, ratusza, pałacu i herbaciarni. Z przewodnikiem w ręku zaczęliśmy zwiedzać jeden z wielu parków w mieście.

Kierując się oznakowanym szlakiem trafialiśmy w zarośla, wąwozy, knieje, a wzgórza osiągały nawet do 90 metrów wysokości. Nieraz udało nam się znaleźć cywilizację, bo trafiliśmy do jednej z wież widokowych i na skocznię narciarską Papengrund.

Skocznia narciarska istnieje od 1936 roku. Jej rekord ustanowił Polak Tomasz Byrt, skacząc 71 metrów. Miesiąc temu odbyły się tam międzynarodowe zawody i zwyciężył Bartosz Czyż, a drugie miejsce zajął Łukasz Podżorski. Przed skocznią zrobiliśmy sobie piknik, aby wzmocnić się przed dalszą podróżą. To nie był najlepszy pomysł, co prawda sakwy zrobiły się lżejsze ale dopadło nas lenistwo i chęć do krótkiej drzemki.

Zamiast wypoczynku zaliczyliśmy stromy zjazd, a potem kolejne pchanie rowerów pod górkę. Po kilkugodzinnym przecieraniu szlaków wyjechaliśmy na ścieżkę rowerową. W planach mieliśmy miłą wycieczkę w rzeczywistości odbyliśmy przełajówkę w crossowym terenie. Chociaż było bardzo trudno i niektórzy zaliczyli upadki, wszyscy wrócili szczęśliwi.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!